Economie

Modehuis Hugo Boss voelt zwakker China

METZINGEN (ANP/DPA/BLOOMBERG). Het Duitse modehuis Hugo Boss heeft in 2015 last gehad van de zwakkere Chinese markt, waardoor niet aan de eigen verwachtingen kon worden voldaan. Dat maakte Hugo Boss vrijdag bekend bij de publicatie van voorlopige cijfers.

15 January 2016 19:32Gewijzigd op 16 November 2020 00:42

De aangepaste operationele winst klom met 1 procent tot 594 miljoen euro, terwijl Hugo Boss zelf op 3 tot 5 procent groei had gerekend. De omzet steeg met 9 procent naar 2,8 miljard euro, exclusief wisselkoerseffecten was dat 3 procent. Ook hier werd eerder een vooruitgang met 3 tot 5 procent verwacht. Wel wist Hugo Boss volgens analisten een relatief goed vierde kwartaal te draaien, ondanks het milde weer en de terreuraanslagen in Parijs.

Het bedrijf heeft aangekondigd te reageren op de veranderde marktomstandigheden, door de winkels in zwakkere regio’s onder de loep te nemen en het versterken van de onlineverkoop. In maart komt Hugo Boss met volledige jaarcijfers naar buiten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer