Economie

KPN door het stof na foute reclame

KPN heeft consumenten misleid en dient daarvoor zijn excuses aan te bieden. Dat heeft een rechter bepaald.

ANP
24 March 2004 08:41Gewijzigd op 14 November 2020 01:04

Het telecombedrijf beweerde in een reclame-uiting dat de besparing bij een overstap naar concurrent Tele2 minder was dan 1 euro. Dat kon het bedrijf echter niet hardmaken.

Tele2 stapte naar de rechter. Die bepaalde dat KPN een brief moet sturen. De tekst van die brief stelde de rechter zelf op.

De rechter oordeelde dat het concern de consument onjuist heeft geïnformeerd. Verder staat in de brief dat KPN het niet aannemelijk kan maken dat de consument bij bellen binnen Nederland minder dan 1 euro per maand bespaart als hij van KPN naar Tele2 overstapt.

KPN wilde met de actie consumenten die naar een andere aanbieder waren overgestapt, ertoe bewegen terug te keren. KPN moet nu iedereen die in het kader van de campagne overstapte een brief sturen, met een afschrift aan Tele2.

Tele2 liet weten tevreden te zijn met de uitspraak. KPN zei echter het niet eens te zijn met de rechter. Het bedrijf tekent daarom hoger beroep aan. KPN blijft achter de uitgedragen boodschap staan en zet de actie, zij het op een andere manier, voort. De brieven die KPN van de rechter moet verzenden, gaan wel de deur uit.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer