Economie

’Consumenten snappen energierekening vaak niet’

Consumenten snappen vaak hun energierekening niet. Ze hebben er moeite mee te controleren of de in rekening gebrachte bedragen voor stroom en gas wel juist zijn. Dat constateert de toezichthouder voor de energiesector DTe, mede naar aanleiding van veel klachten.

ANP
23 March 2004 13:38Gewijzigd op 14 November 2020 01:04

De DTe gaat daarom snel in overleg met de energiebedrijven om eenduidige regels op te stellen waaraan een energierekening moet voldoen. Juist met oog op het volledig vrijgeven van de stroom– en gasmarkt is dat van belang, aldus een woordvoerder dinsdag. Het is de bedoeling dat iedereen in Nederland per 1 juli zijn eigen energieleverancier kan kiezen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer