Economie

„Consument spekkoper in telecomstrijd”

AMSTERDAM (ANP). Consumenten profiteren volop van de strijd die telecomaanbieders aangaan om zieltjes te winnen. Bedrijven bieden steeds vaker extra services aan om klanten maar tevreden te houden of aan zich te binden. Daarmee zijn consumenten spekkoper, zo meldde ABN AMRO woensdag in een rapport over de telecomsector.

30 December 2015 06:49Gewijzigd op 16 November 2020 00:21

ABN AMRO stelt dat inkomsten uit traditionele diensten als vaste telefonie en sms snel zijn teruggelopen. Dataverkeer speelt daarentegen juist een steeds prominentere rol, mede door de opkomst van diensten als Netflix, Spotify en WhatsApp.

De kwaliteit van het netwerk, de structuur van de abonnementen en de service zijn voor telecombedrijven van cruciaal belang om klanten te behouden, stelt ABN. „De consument is connectiviteit als eerste levensbehoefte gaan zien”, concludeert de bank.

ABN benadrukt dat totaalpakketten waarin vaste en mobiele telefonie, internet en televisie worden geïntegreerd steeds meer aan populariteit winnen. Ook bieden telecombedrijven steeds vaker attractieve ‘eigen’ content om zich te onderscheiden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer