Binnenland

Topdrukte bij onlinewinkels

AMSTERDAM (ANP). Voor de medewerkers van onlinewinkel Coolblue is het in de aanloop naar kerst keihard werken. „Het is onze drukste dag ooit”, zegt directeur Pieter Zwart dinsdag.

22 December 2015 18:53Gewijzigd op 16 November 2020 00:14

Coolblue begon in 1999. Een studentenbedrijfje dat zich ging toeleggen op onlineverkoop. Inmiddels werken er 1200 mensen en heeft Coolblue zeven fysieke winkels. Een van de meest bestelde kerstcadeaus is volgens Zwart de Google Chromecast om muziek, films en tv-series te streamen. „Maar ook onze cadeaubon is een enorm succes”, zegt Zwart.

Hoeveel is er is besteld en geleverd, weet hij niet, maar de drukte duurt voort. „We zitten middenin in de piek”, aldus Zwart.

Bij Wehkamp eenzelfde verhaal. „Het is nog drukker dan vorig jaar”, laat een woordvoerster weten. De afgelopen twee is erg veel feestkleding verkocht. „En als je kijkt naar cadeaus die naar onder de kerstboom worden gelegd zien we dat de Playstation 4, smartphones, e-readers, kleine huishoudelijke apparaten en giftsets uit het Beauty & Wellness assortiment het goed doen.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer