Refresco verkoopt meer limonade en sap
ROTTERDAM (ANP). Frisdrankproducent Refresco heeft in het afgelopen kwartaal 6,4 procent meer limonade en sap verkocht dan een jaar eerder. Dat leverde een toename op van de omzet met 1,8 procent tot 539 miljoen euro, blijkt uit de donderdag gepubliceerde kwartaalcijfers van het Rotterdamse bedrijf.
Refresco wist de nettowinst ruimschoots te verdubbelen, van 12 miljoen naar 27 miljoen euro. De brutowinst (ebitda) voor eenmalige posten viel met 63,6 miljoen euro 3,2 procent hoger uit dan in dezelfde periode vorig jaar.
De resultaten zijn volgens Refresco in lijn met de eigen verwachtingen. Op basis van de ontwikkelingen tot dusver in het vierde kwartaal en de marktvooruitzichten verwacht het bedrijf dat het verkoopvolume over heel 2015 beperkt zal groeien, maar wel binnen de eerder voorspelde bandbreedte. De winstmarge zal iets lager uitvallen dan in 2014.