Economie

ING stopt met digitale brievenbus FiNBOX

AMSTERDAM (ANP). ING stopt per 1 januari met de dienst FiNBOX, een digitale brievenbus die begin 2012 werd geïntroduceerd. Steeds minder klanten maken gebruik van de mogelijkheid om onder meer rekeningen, acceptgiro’s, salarisstroken, pensioenoverzichten en polisbladen centraal op te slaan.

12 October 2015 07:21Gewijzigd op 15 November 2020 22:28
Beeld ANP
Beeld ANP

FiNBOX is een gezamenlijke dienst van ING, Rabobank en ABN AMRO. Salarisstrookverwerker ADP sloot zich er ook bij aan. „Het aantal klanten dat er nu nog gebruik van maakt is sterk afgenomen. Dat aantal is niet toereikend om het noodzakelijke onderhoud aan het systeem en de gewenste verbeteringen te rechtvaardigen”, aldus ING.

Als „alternatieve mogelijkheden” wees de bank onder meer op iDEAL en incasso. Ook „bieden steeds meer bedrijven u mogelijkheden om financiële post digitaal te ontvangen, zoals ,mijn omgevingen” of via e-mail’’.

ABN AMRO is vooralsnog niet van plan om met FiNBOX te stoppen ondanks het gegeven dat de belangstelling van klanten voor de dienst „niet is wat we er van verwacht hadden”.

Rabobank is „op dit moment” evenmin van plan de stekker er uit te trekken. „We volgen de ontwikkelingen in de markt en zien FiNBOX als een goede en gewaardeerde service voor onze klanten”, liet een zegsman weten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer