Bijbel-glossy in schappen supermarkt
BARNEVELD. Met de 350 pagina’s dikke glossy ”Bijbel – Nieuwe Testament”, komt uitgever Lente Media uit Barneveld donderdag toch met een opvolger van de begin dit jaar verschenen glossy ”Jezus”.
De Bijbel-glossy bevat alle boeken van het Nieuwe Testament. De teksten, afkomstig uit Het Boek, een parafrase van de Bijbel, worden in een modern jasje op magazineformaat gepresenteerd. Elk hoofdstuk wordt voorafgegaan door twee bladzijden met daarop een korte toelichting.
Het blad, dat vanaf donderdag in de schappen van supermarkten, kiosken en boekwinkels ligt, kost 15 euro. Het magazine verschijnt in combinatie met een gratis interactieve app. Via een smartphone of tablet zijn daarmee bepaalde artikelen als het ware tot leven te wekken. De app, die zowel voor Apple- als Androidapparaten beschikbaar is, herkent pagina’s zodra die voor de camera worden gehouden. Vervolgens wordt er een filmpje getoond of verschijnt er achtergrondinformatie.
Uitgever Lente Media was aanvankelijk niet van plan om met een opvolger te komen van de glossy ”Jezus”. Initiatiefnemer Peter van Dijk noemt het echter toch „tijd voor een mooi nieuw item in de schappen van de supermarkt.”
De makers richten zich met het duimdikke magazine op een breed publiek. „Iemand voor wie de Bijbel een oude bekende is, kan dit magazine als zeer verrassend ervaren. Maar wie de Bijbel nog nooit heeft doorgebladerd, kijkt minstens zo op van deze uitgave.”
De Bijbel-glossy heeft een oplage van 15.000 exemplaren en is behalve via de winkel ook online verkrijgbaar bij de uitgever, op lentemedia.com.