Binnenland

Ziggo geeft gedupeerden geen vergoeding

AMSTERDAM (ANP). De klanten van Ziggo die vorige week last hadden van een storing, krijgen geen financiële vergoeding. Het bedrijf vindt dat in deze situatie niet nodig, zei een woordvoerder woensdag.

26 August 2015 17:16Gewijzigd op 15 November 2020 21:17

Door een zogenoemde DDoS-aanval hadden veel abonnees van Ziggo vorige week dinsdag geen of nauwelijks internet. Een dag later was de internetprovider opnieuw slachtoffer van hackers. Van de 3,2 miljoen internetklanten van Ziggo had toen 60 procent last van de DDoS-aanval. De storing deed zich ook toen weer voor in het ‘oude’ Ziggogebied, voor de fusie met UPC.

„Het was een bijzondere situatie. We werden digitaal aangevallen en kregen via video’s eisen. Er was dus sprake van chantage”, aldus een woordvoerder. „We begrijpen dat de impact voor klanten groot is geweest. Maar een financiële vergoeding op basis van chantagepraktijken vinden we niet op z’n plaats.”

Ziggo heeft aangifte gedaan. Het onderzoek van justitie loopt nog. Ziggo kreeg volgens de woordvoerder „relatief weinig claims” van klanten die last hadden van de storing.

De Consumentenbond vindt de opstelling van de provider begrijpelijk. „In dit geval lijken Ziggo en de klanten gedupeerd te zijn door chantage. Als er sprake was van een technische storing was het een ander verhaal geweest.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer