Economie

Reisconcern TUI boekt betere resultaten

HANNOVER (ANP). Het Duitse reisconcern TUI Group heeft afgelopen kwartaal beter gepresteerd dan een jaar eerder. De aanslag in Tunesië en het instorten van de toeristenstroom naar dat land leverden TUI extra kosten op, maar die konden worden gecompenseerd met een plus in de algehele verkopen van reizen en vakanties.

13 August 2015 08:39Gewijzigd op 15 November 2020 21:00

TUI zette over het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar een onderliggend bedrijfsresultaat neer van 194 miljoen euro. Dat was 18 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar, maakte het moederbedrijf van het Nederlandse Arke donderdag bekend. De omzet groeide met 6 procent tot ruim 5 miljard euro.

Het concern maakte in mei bekend dat het de eigen naam TUI in heel Europa als merk wil introduceren om beter te kunnen concurreren met andere reisaanbieders. Dat betekent dat merken als Arke en Holland International gaan verdwijnen. Kras Reizen blijft wel onder zijn eigen naam bestaan.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer