L’Oreal blijft profiteren van zwakke euro
PARIJS (ANP/BLOOMBERG). De sterke vraag naar cosmeticaproducten en de relatief zwakke euro hebben het Franse cosmeticabedrijf L’Oreal verder vooruit geholpen. Dat bleek uit de cijfers die het bedrijf donderdag naar buiten bracht.
De omzet in het tweede kwartaal steeg met ruim 15 procent tot 6,4 miljard euro. De stijging was volgens het bedrijf de sterkste in twintig jaar tijd. Exclusief wisselkoerseffecten zou de groei ‘slechts’ 3,6 procent bedragen.
Wel bleef de omzetgroei in opkomende markten achter bij de verwachtingen. Dat kwam vooral door problemen in Brazilië, waar de marktomstandigheden „erg moeizaam” zijn.
Topman Jean-Paul Agon denkt dat de verkopen in de tweede jaarhelft verder zullen stijgen. Over de eerste jaarhelft bekeken steeg de omzet met krap 15 procent tot 12,8 miljard euro. De operationele winst kwam uit op 2,3 miljard euro, een stijging van meer dan 14 procent ten opzichte van een jaar eerder.