Economie

Boete Lloyds voor slechte klachtafhandeling

LONDEN (ANP). De Britse bankengroep Lloyds is tekortgeschoten in de afhandeling van klachten van miljoenen klanten met een kredietverzekering en betaalt daarvoor een boete van 117 miljoen pond (160 miljoen euro). Dat heeft de Britse financiële toezichthouder FCA vrijdag bekendgemaakt.

5 June 2015 09:17Gewijzigd op 15 November 2020 19:26

Lloyds verkocht in het verleden op grote schaal overbodige verzekeringsproducten aan klanten. Het financiële concern bood daar vrijdag in een verklaring excuses voor aan. Het heeft in totaal ruim 12 miljard pond apart staan om gedupeerden te compenseren.

De schikking die nu is getroffen met de autoriteiten heeft ook gevolgen voor de topbeloningen bij Lloyds. De raad van bestuur levert dit jaar bij elkaar bijna 2,7 miljoen pond aan salaris in. Bovendien wordt de bonuspot bij de bank met 30 miljoen pond verlaagd.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer