Geld voor SGP-campagne Liefde & Trouw stroomt binnen
DEN HAAG. Het geld voor de SGP-campagne Liefde & Trouw stroomt binnen. De afgelopen weken hebben burgers en bedrijven tienduizenden euro’s overgemaakt. De teller staat nu op bijna 75.000 euro.
Er is veel geld binnengekomen na het optreden van Van der Staaij in het tv-programma De wereld draait door, nu twee weken geleden. Dat maakte een woordvoerder van de SGP donderdagmiddag bekend. Voor het optreden was er zo’n 20.000 euro binnen, nu gaat het bedrag richting het viervoudige.
Van der Staaij kondigde de actie Liefde & Trouw half maart aan. De bedoeling ervan is om via billboards langs snelwegen liefde en trouw binnen relaties te promoten. De SGP-leider wil in ieder geval 150.000 euro binnenhalen, maar het liefst twee of drie maal zoveel, zo stelde hij in maart. Ondertussen is het streefbedrag aangepast naar 100.000 euro. De partij heeft zulke scherpe tarieven en aanbieden gekregen dat ze met een ton een prima campagne kan voeren. De SGP wil met de campagne tegenwicht bieden tegen organisaties die onder meer via websites huwelijksontrouw en overspel promoten.
De afgelopen twee weken zijn er ook meer dan zestienduizend stemmen uitgebracht op de verschillende schetsen voor de billboards. Er was één ontwerp dat fors meer stemmen kreeg dan de andere twee. Die schets wordt nu uitgewerkt. Over twee weken zal de partij het foto-ontwerp presenteren. Welke schets het winnende ontwerp is, maakt de partij niet bekend.
Naast een billboard laat de partij ook een website ontwerpen om relaties te versterken. Deze site zal de huidige website ”ikgavoortrouw” vervangen op het moment dat de billboards daadwerkelijk langs snelwegen hangen.