Economie

Sportschoolketens beteren hun leven

DEN HAAG (ANP). Na Fit for Free passen nu ook elf andere grote landelijke sportschoolketens hun voorwaarden en informatie op hun websites aan. Dat maakte Autoriteit Consument & Markt (ACM) vrijdag bekend.

22 May 2015 10:26Gewijzigd op 15 November 2020 19:07

Dat betekent onder meer dat ook deze ketens hun klanten beter en correct zullen informeren over tarieven en hun rechten bij het aangaan en opzeggen van een abonnement. Zo moet de consument op de website in één oogopslag kunnen zien wat hij gaat betalen aan bijvoorbeeld inschrijfkosten of toeslagen als hij per maand betaalt.

Eerder dit jaar had Fit for Free al zijn voorwaarden aangepast na door de toezichthouder op de vingers te zijn getikt. ACM benaderde vervolgens elf andere grote ketens waarover ook klachten waren binnengekomen. In één geval moest ACM dreigen met een boete om de keten tot aanpassingen te dwingen.

Volgens ACM hebben ruim 500.000 consumenten voordeel bij de aangepaste voorwaarden en verbeterde informatie. De twaalf ketens hebben in totaal 330 vestigingen, met een geschat marktaandeel van 20 procent.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer