Reed zet Elsevier in de etalage
AMSTERDAM (ANP). Reed Business Nederland overweegt zijn Nederlandse tijdschriften Elsevier Weekblad en Beleggersbelangen te verkopen. Dat maakte het onderdeel van RELX Group, voorheen Reed Elsevier, woensdag bekend.
De aankondiging past in de overgang van het concern van gedrukte media naar de levering van digitale informatie. „In lijn met deze strategie focust Reed Business Nederland zich op het leveren van data en informatie-oplossingen aan professionals in verschillende branches”, aldus topman Rob Kolkman.
Een woordvoerder van het concern liet weten dat alle strategische opties voor de tijdschriften worden bekeken en dat daar geen haast bij wordt gemaakt. „We willen een goede plek voor ze vinden”, stelde hij. Inschattingen over de uitkomsten van het proces wilde de woordvoerder niet geven.
De bijdrage van gedrukte media aan de omzet van RELX is de afgelopen jaren gedaald naar 18 procent. Advertenties, die ooit goed waren voor de helft van de opbrengsten, zorgen nog maar voor 2 procent van de omzet.