V&D komt met ‘yoga-workshop’ in de winkel
AMSTERDAM (ANP). Warenhuisketen V&D slaat de handen ineen met tijdschriftenuitgeverij Sanoma om meer klanten naar de winkel te krijgen. Vanaf 29 april gaat de keten in vijftien filialen wekelijks evenementen organiseren, gekoppeld aan Sanoma-titels als Libelle, VIVA en Tina. Dat maakte V&D donderdag bekend.
Het is de bedoeling dat er in de vestigingen die meedoen straks elke week van woensdag tot en met zondag iets te beleven valt. Denk bijvoorbeeld aan een Margriet Fit Challenge waarbij lezers van het blad worden opgeroepen om in de V&D deel te nemen aan een Yoga-workshop. Zo’n evenement is ook interessant voor bijvoorbeeld een sportmerk.
Het initiatief is onderdeel van de nieuwe strategie die de noodlijdende warenhuisketen uit de problemen moet helpen. Het levert V&D eigenlijk alleen maar geld op, legt een woordvoerder uit. De keten stelt ruimte beschikbaar op zijn winkelvloer. De adverteerders mogen de evenementen bekostigen.