Abercrombie & Fitch verliest terrein
NEW ALBANY (ANP). Het Amerikaanse kledingconcern Abercrombie & Fitch lijkt zijn aantrekkingskracht op veel jongeren te hebben verloren. Het bedrijf zag in het afgelopen kwartaal zowel de winst als de omzet teruglopen, blijkt uit de woensdag gepresenteerde cijfers.
De omzet daalde in de drie maanden tot en met januari met 14 procent tot 1,1 miljard dollar (988 miljoen euro). De winst kwam in die periode uit op 44,4 miljoen dollar, waar een jaar eerder nog 66,1 miljoen dollar overbleef onder de streep.
De vergelijkbare winkelverkopen daalden met 10 procent, onder meer als gevolg van het sluiten van meerdere filialen. Daarnaast kampte het bedrijf naar eigen zeggen met negatieve wisselkoerseffecten.
Volgens topman Arthur Martinez van Abercrombie & Fitch waren de resultaten beneden de eigen verwachtingen van het bedrijf. Ook voor de eerste helft van 2015 voorziet de voormalig president-commissaris van ABN AMRO uitdagende marktomstandigheden. Martinez is de opvolger van Mike Jeffries, die het bedrijf in december plotseling verliet.