Buitenland

‘Boete’ voor klachten over hotel

BLACKPOOL (ANP). Een Engels echtpaar heeft van een hotel waar het in augustus verbleef ‘een boete’ gekregen wegens kritiek op de onderneming. Na hun verblijf in het Broadway Hotel in Blackpool uitten de Britten hun teleurstelling op internet en kwalificeerde het Broadway Hotel als „een verrot stinkend krot gerund door Muppets”.

19 November 2014 14:33Gewijzigd op 15 November 2020 14:28

Korte tijd later ontdekte het stel dat via hun creditcard 125 euro naar de rekening van het hotel was verdwenen bovenop de eerder betaalde hotelrekening.

De extra 125 euro moest worden afgedragen wegens „slechte kritiek”. Dit zou hebben gestaan in de kleine lettertjes van de overeenkomst waarmee het echtpaar Tony en Jan Jenkinson uit het noorden van Engeland hun hotelkamer had geboekt. Voor ‘de boete’ was het stel al erg ontevreden over de prijs, meldden Britse media woensdag: „,Als je deze plek krijgt aangeboden voor twee weken voor een dubbeltje dan wordt je nog afgezet.” Ze beschrijven een brandgevaarlijke kamer met behang dat van de muren losliet, een smerig dun tapijt en dat ze ’s nachts door de spiralen van het vieze matras werden ‘aangevallen’.

De Jenkinsons willen via hun creditcardmaatschappij hun ‘boete’ terugvorderen. Een Engelse consumentenorganisatie heeft een onderzoek ingesteld naar de handelwijze van het hotel. De site waarop de kritiek werd gespuid, TripAdvisor, heeft aangekondigd „zo nodig stappen te ondernemen om de integriteit van de site te beschermen”. TripAdvisor vreest een vorm van censuur op de site.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer