Economie

Nestlé heeft last van prijsdruk in Europa

ZÜRICH (ANP). Het Zwitserse voedingsmiddelenconcern Nestlé heeft de omzet in de eerste 9 maanden van dit jaar iets minder hard zien groeien dan verwacht, vooral doordat de prijzen in Europa onder druk staan. De omzet groeide met 4,5 procent tot 66,2 miljard Zwitserse frank (54,8 miljard euro). Dat maakte het bedrijf, bekend van onder meer Nespresso, Nescafé, KitKat, Vittel en Maggi, donderdag bekend.

16 October 2014 08:12Gewijzigd op 15 November 2020 13:38

Analisten rekenden op een omzetgroei van gemiddeld 4,7 procent. Behalve de prijsdruk in Europa had Nestlé ook last van nadelige valuta-effecten.

De onderneming houdt wel vast aan de verwachting dat de omzet in heel 2014 op eigen kracht met ongeveer 5 procent groeit, ondanks de moeilijke marktomstandigheden. De winstmarges zullen volgens het levensmiddelenconcern eveneens verbetering vertonen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer