Nieuwe ronde in prijzenslag supermarkten
Onder het motto ”de volgende ronde” verlaagde Albert Heijn maandag de prijzen van 500 artikelen. Een breed pakket dagelijkse boodschappen wordt gemiddeld 3 tot 10 procent goedkoper.
Het is de tweede maal dit jaar dat Albert Heijn een nieuwe stap zet in de prijzenslag die de supermarktketen verleden jaar oktober ontketende. Met deze nieuwe ronde heeft Albert Heijn sindsdien ruim 1800 artikelen in prijs verlaagd.
Onderzoek onder klanten geeft aan dat zij de prijsverlagingen waarderen. „Zij komen vaker bij ons langs en kopen meer producten”, aldus directievoorzitter D. Boer. „Dit is een signaal aan onze klanten dat wij onze belofte waarmaken dat we blijvend de prijzen verlagen, ook in 2004.”
Concurrent C1000 zal op de nieuwe prijsverlaging reageren. Vandaag zouden medewerkers van C1000 in de winkels van Albert Heijn kijken welke artikelen precies in prijs zijn verlaagd, aldus C1000, dat goedkoper wil blijven dan Albert Heijn. „Wij willen de prijsafstand bewaren”, zegt een woordvoerder.