Economie

Moederbedrijf KFC verlaagt winstverwachting

LOUISVILLE (ANP/BLOOMBERG). Yum! Brands, het moederbedrijf van Kentucky Fried Chicken (KFC), Pizza Hut en Taco Bell, stelt zijn verwachtingen voor de winst per aandeel over het gehele boekjaar neerwaarts bij na een voedselschandaal bij de restaurants in China. Dat maakte het Amerikaanse fastfoodconcern dinsdag na het slot van de handel in New York bekend.

8 October 2014 07:01Gewijzigd op 15 November 2020 13:25

Voor het gehele boekjaar rekent Yum! nu op een groei van de winst per aandeel met 6 tot 10 procent, terwijl eerder werd gerekend op minstens 20 procent. Het voedselschandaal bij een toeleverancier van het bedrijf in China leidde tot een fors dalende verkoop in het land. Volgens Yum! kan het nog een lange tijd duren voordat de verkopen in China weer herstel zullen tonen. Het bedrijf heeft in China meer dan 6400 vestigingen.

De nettowinst in het derde kwartaal van het afgelopen boekjaar bedroeg 404 miljoen dollar (319 miljoen euro), tegen 152 miljoen dollar een jaar eerder. De omzet ging met ruim 3 procent omlaag naar 3,3 miljard dollar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer