Roompot stort zich op rijke vakantieganger
KAMPERLAND (ANP). Roompot Vakanties gaat zich richten op vakantiegangers die zich kunnen veroorloven duizenden euro’s per week neer te tellen voor een exclusief verblijf in een villa in bijvoorbeeld Italië, Griekenland, Thailand of Zuid-Afrika.
De Nederlandse onderneming, groot geworden met de exploitatie van vakantieparken en de verhuur van vakantiehuisjes aan de Zeeuwse kust, heeft hiervoor de merknaam Largo Villas in het leven geroepen.
„Wij zijn nu al jaren vooral actief in het midden- en lagere segment van de vakantiemarkt en gaan ons nu ook richten op het topsegment. Daar zit nog volop groei in”, zegt de vorig jaar aangetreden topman Jurgen van Cutsem.
Roompot treedt op als bemiddelaar tussen vakantieganger en de eigenaar van de villa’s. Daarbij gaat het niet alleen om het verhuren. „Je kunt ons zien als een ‘weddingplanner’ voor vakanties. Wil de gast een butler, een chauffeur of een privékok, dan regelen wij dat. Een ballonvaart, een concert in de tuin, dat kan ook”, aldus Van Cutsem.
Het bedrijf heeft inmiddels 800 villa’s in het bestand. „Wij gaan Largo eerst neerzetten voor klanten in Nederland, België en Duitsland. Daarna willen wij ook actief worden in landen als China en Rusland.”
Largo Villas moet bijdragen aan de groei van de onderneming. Roompot is daarnaast bezig met de bouw van nieuwe parken aan de Zeeuwse kust en verwacht ook omzetgroei door overnames.
Het bedrijf streeft naar verdubbeling van de omzet in 2017, ten opzichte van die in 2013. De cijfers over dat jaar zijn nog niet opgemaakt, maar Van Cutsem schat dat de omzet iets boven de 300 miljoen euro uitkomt. In 2012 haalde de onderneming een omzet van 255 miljoen euro en een operationele winst van 23 miljoen euro. Roompot maakt geen nettocijfers bekend.
Roompot, dat sinds kort ook hoofdsponsor is van wielerploeg Orange Cycling Team, is in handen van investeringsmaatschappij Gilde Buy Out Partners. Van Cutsem heeft een minderheidsbelang.