Economie
WK voetbal stuwt verkopen AB InBev

BRUSSEL (ANP). Anheuser-Busch InBev (AB InBev) heeft in het tweede kwartaal meer bier verkocht dan een jaar eerder. Dat bleek donderdag uit de cijfers die het concern presenteerde. Met name het WK voetbal in Brazilië had een positieve invloed op de verkoopvolumes van het bedrijf, dat onder meer bekend is van merken als Budweiser, Corona en Stella Artois.

In totaal steeg de drankverkoop van het concern met 1 procent, waarbij de opbrengsten met 5 procent stegen. Het bedrijfsresultaat (ebitda) van de brouwer steeg met 9,5 procent tot 4,9 miljard dollar (3,6 miljard euro). De genormaliseerde winst was 2,6 miljard dollar, 74 procent meer in vergelijking met een jaar eerder.

„Het WK bood ons een uitstekende gelegenheid om niet enkel in Brazilië maar ook op heel wat van onze markten wereldwijd merkwaarde te ontwikkelen”, zo verklaarde AB InBev. ’s Werelds grootste brouwer meldde dat de resultaten in de vier grootste markten in lijn der verwachting lagen, of de eigen verwachting zelfs overtroffen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer