Binnenland

Klachtenregen over Vierdaagse-app

NIJMEGEN (ANP). Bij de organisatie van de Vierdaagse van Nijmegen stromen de klachten binnen over de nieuwe app voor mensen die lopers willen volgen. De voorziening werkte dinsdag helemaal niet en zou woensdag weer gerepareerd moeten zijn, maar heel veel mensen klagen dat ’hun’ app het nog steeds niet doet. Voor het installeren van de app moest een kleine 2 euro worden betaald.

16 July 2014 14:56Gewijzigd op 15 November 2020 11:55

„Geldklopperij.” „Schande.” „Tweede dag dat ik mijn familie niet kan volgen”, twitteren boze gebruikers. „Het is heel jammer”, liet de organisatie woensdag weten. „Er is dinsdag de hele dag aan gesleuteld, maar er is een nieuwe update nodig en die laat helaas op zich wachten.”

De nieuwe voorziening bleek zeer populair. Het is vaak een probleem om in de lopersmassa een bekende terug te vinden. Ook het afspreken van ontmoetingsplekken, bijvoorbeeld om vers water en voedsel te brengen, gaat vaak mis. De app zou precies laten zien waar een wandelaar zich bevindt. Ook was er een chatmogelijkheid, want het mobiele netwerk is tijdens de Vierdaagse vaak overbelast.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer