Binnenland

Theekunst

Galerieën, musea en individuele kunstenaars hebben een nieuw communicatiemiddel gevonden om hun kunst te promoten.

ANP
5 January 2004 10:30Gewijzigd op 14 November 2020 00:51

De Tea-seR is een kaartje ter grootte van een voetbalplaatje waar horecagasten hun gebruikte theezakje op kwijt kunnen.

Voor de horecaondernemer is het een uitkomst omdat het vieze asbakken, schoteltjes en tafelkleden voorkomt. De kunstenaars, galerieën en musea kunnen op deze manier reclame maken voor hun kunstuiting of boodschap.

De theedrinkers kunnen het minikunstwerkje mee naar huis nemen en via de website www.tea-ser.nl opzoeken van wie de afgebeelde kunst of boodschap afkomstig is. Zo is er bijvoorbeeld een Tea-seR met daarop een stoel. Op de website is te lezen dat dit een ontwerp is van Rietveld, te zien in het Centraal Museum Utrecht.

Horecaondernemers kunnen de Tea-seR gratis bestellen. Kunstenaars betalen een bijdrage aan de productiekosten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer