Binnenland

„Veel klachten over contact met gemeenten”

Contact met de gemeente loopt steeds vaker via de computer. Maar dat gaat niet altijd even soepel, blijkt uit een enquête van de Consumentenbond onder ombudsmannen, schrijft Metro.

Redactie digitale media
3 June 2014 08:51Gewijzigd op 15 November 2020 11:04
beeld ANP
beeld ANP

Van de 50 gemeentelijke ombudsmannen in Nederland vulden 15 de enquête in. Zij gaven aan het vooral druk te hebben met klachten over ambtenaren die te laat of helemaal niet reageren. Online contactformulieren en onbeantwoorde e-mails blijken naast zoekgeraakte brieven de grootste vertragende factor.

De Consumentenbond roept gemeenten daarom op aan de slag te gaan met de digitale dienstverlening. „Digitalisering zou het juist makkelijker moeten maken voor iedereen, maar dat is nu zeker niet het geval. Daar is nog flink wat extra aandacht voor nodig”, aldus Sandra de Jong van de Consumentenbond.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer