Buitenland

Reclamestunt Shell loopt uit op pr-debacle

HAMBURG (ANP). Een reclameactie waarmee Shell Duitse klanten aan zich wilde binden, is geëindigd in een pr-drama. Het klonk als een mooie belofte: wie binnen een maand 999 spaarpunten bij elkaar zou sprokelen bij tankstations, zou een e-reader krijgen.

3 May 2014 08:07Gewijzigd op 15 November 2020 10:27

Punten konden echter niet alleen worden gespaard bij tankbeurten. Zo kregen ze 100 punten voor een chocoladereep van 1,29 euro. Om een zogenoemde Kindle e-reader ter waarde van 129 euro bij elkaar te sparen, hoefden klanten dus slechts 10 euro aan snoep te kopen, schrijft Der Spiegel.

Dat de Kindle zo gemakkelijk te verdienen was, ging als een lopend vuurtje. Wat de meesten echter niet wisten, is dat er slechts 10.000 e-readers konden worden gewonnen. Veel klanten kwamen uiteindelijk van een koude kermis thuis en uitten en masse hun onvrede over Shell op sociale media. „Shell? Nooit meer”, is één van de vele kwade reacties.

Shell heeft haar excuses aangeboden aan teleurgestelde klanten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer