Consumentenclubs liggen overhoop met T-Mobile
Het KRO-programma Ook Dat Nog, Stichting De Ombudsman en de Consumentenbond zijn het oneens met T-Mobile over de manier waarop het telecombedrijf klanten confronteert met zijn nieuwe algemene voorwaarden.
De consumentenorganisaties vinden dat klanten hun contract onvoorwaardelijk moeten kunnen opzeggen als de nieuwe voorwaarden in hun nadeel uitvallen. T-Mobile weigert opzeggingen per direct en vindt dat niet onrechtmatig. Een woordvoerster zei donderdag dat de nieuwe voorwaarden uitgebreid in de publiciteit zijn geweest en dat ze marktconform zijn. Daarom ziet het bedrijf geen reden voor klanten hun abonnement op te zeggen. Wel biedt T-Mobile klagers aan door te gaan onder de oude algemene voorwaarden.
T-Mobile voert de nieuwe voorwaarden maandag in. Een groot struikelblok is dat de opzegtermijn van twee naar drie maanden gaat. Klanten die de gewijzigde voorwaarden nadelig vinden, kregen van het telecombedrijf te horen dat zij hun contract niet per direct konden opzeggen. De Consumentenbond, Ook Dat Nog en Stichting De Ombudsman vinden dat dit wel moet kunnen.