Economie
Concurrentie huismerken drukt omzet Kellogg
BATTLE CREEK (ANP/RTR). Kellogg, fabrikant van onder meer Cornflakes en Rice Krispies, heeft minder omzet behaald in het eerste kwartaal van dit jaar. Dat was vooral het gevolg van groeiende concurrentie van huismerken van supermarkten op het gebied van ontbijtgranen.
1 May 2014 14:48Gewijzigd op 15 November 2020 10:25
De omzet daalde met 3,1 procent tot 3,7 miljard dollar, maakte het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf donderdag bekend. Het gaat om het vierde kwartaal van omzetdaling op rij. De nettowinst ging wel omhoog, met bijna een derde (32 procent) tot 406 miljoen dollar (292 miljoen euro).
Kellog houdt vast aan de verwachting van een omzetgroei van ongeveer 1 procent in heel 2014. Het bedrijfsresultaat groeit dit jaar met maximaal 2 procent.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl