Binnenland

Meldpunt over dienstverlening op het spoor

AMSTERDAM (ANP). Wie klachten heeft over de prestaties en dienstverlening van spoorbedrijven kan die kwijt bij een nieuw meldpunt. De Maatschappij Voor Beter OV heeft het meldpunt donderdag geopend, onder meer uit onvrede over het uitvallen van treinen en het plan van NS en kabinet om treinkaartjes in de spits duurder te maken.

24 April 2014 07:52Gewijzigd op 15 November 2020 10:15

De conceptplannen die staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) met NS en spoorbeheerder ProRail heeft gemaakt, bieden volgens de reizigersorganisatie weinig hoop op verbetering. „De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3. Mooi gezegd. Maar sinds jaar en dag worden passagiers geconfronteerd met daden van met name de NS die haaks staan op deze stelling”, aldus een woordvoerder.

Reizigers kunnen hun ervaringen delen op het meldpunt voorbeterov.nl. De belevenissen zullen worden gebundeld en aangeboden aan Mansveld, ProRail, NS en andere vervoerbedrijven.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer