Dirk van den Broek overweegt kassa voor deur concurrent
De supermarktketen Dirk van den Broek overweegt in de huidige prijzenslag een nieuw wapen in te zetten. De keten heeft het idee om bij concurrenten een mobiele kassa buiten de uitgang te zetten. Klanten kunnen dan direct laten berekenen of zij meer hebben betaald dan bij Dirk.
Of en wanneer Dirk het idee doorzet, is niet duidelijk. „Wij hebben zo’n plannetje bedacht, maar we hebben het in de koelkast gezet. Mijn broers en ik hebben er wat ruzie over gehad. Zij vinden het niet zo’n kies plan”, zei mede-eigenaar D. van den Broek.
Volgens het plan zit een kassamedewerkster van Dirk in „een paus-mobielachtige opstelling” voor de deur van een concurrent. Van den Broek is niet bang dat zoiets verkeerd uitpakt. Veel parkeerplaatsen bij een supermarkt zijn niet van de vestiging maar van de gemeente.
De supermarkten zijn nu bijna twee maanden in een hevige prijzenslag verwikkeld. In navolging van Albert Heijn hebben veel ketens hun artikelen goedkoper gemaakt. Dirk van den Broek is een zogeheten discounter (prijsvechter). Het familiebedrijf bezit ook onder meer de formules Bas van der Heijden en Digros.