ING: geen dubbele overboekingen
DEN HAAG. Bij ING zijn dinsdag tijdens de storing bij het internetbankieren geen dubbele overboekingen gemaakt. Dat zei een woordvoerder woensdag tegenover het ANP.
Klanten kunnen dinsdag wel de indruk hebben gekregen uit hun rekeningoverzicht dat zij twee keer of meerdere malen geld naar dezelfde begunstigde hadden overgemaakt. „Voor dat ongemak bieden wij onze excuses aan. Het rekeningoverzicht geeft vanaf 10.30 uur woensdagochtend het juiste beeld weer”, aldus de woordvoerder.
ING kampte dinsdag urenlang met een storing tijdens het internetbankieren. Tijdens die storing leek het erop dat de app voor mobiele bankieren toch werkte. Klanten werden daarbij mogelijk op het verkeerde been gezet door de foutmededeling ”Probeer het opnieuw”.
Eerder meldde De Telegraaf dat klanten die door de storing per ongeluk meerdere keren hetzelfde bedrag hadden overgeboekt, dat geld zelf terug moesten zien te halen. Volgens ING zou het niet mogelijk zijn te achterhalen „of de klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan”, schrijft De Telegraaf. „Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing”, zei een woordvoerder van ING, aldus De Telegraaf.