Laurus stopt niet met prijsvergelijkingen
Laurus zet reclames waarin prijsvergelijkingen worden gebruikt, niet overboord.
Het supermarktconcern kan geen details geven over geplande campagnes, maar „als we daar noodzaak toe zien, zullen we gebruikmaken van prijsvergelijkende reclames.” Dat zei een woordvoerder van het supermarktconcern zaterdag.
De rechter tikte Laurus eerder deze week op de vingers vanwege vergelijkingen van de prijzen van winkelformule Edah met die van concurrent Albert Heijn. „We laten ons geenszins uit het veld slaan door het kort geding”, aldus de zegsman van Laurus.
Wel zal Laurus, dat naast Edah ook Super De Boer en Konmar bezit, zich houden aan de regels die de voorzieningenrechter heeft opgesteld. De rechter stelde dat supermarkten alleen de prijzen van gespecificeerde en voor de consument vergelijkbare artikelen met elkaar mogen vergelijken.
Albert Heijn had Laurus voor de rechter gesleept, omdat de Zaanse supermarktketen een reclamecampagne van de concurrent „onrechtmatig” vond. Edah vergeleek daarin zijn prijzen met die van Albert Heijn. De keten uit Zaandam stoorde zich eraan dat niet helder was welke producten er exact naast elkaar werden gezet.