Economie

„Koopavond onder druk door populariteit koopzondag”

Winkelen op koopavond raakt uit de gratie. Dat komt mede door een toenemende populariteit van de koopzondag.

Redactie digitale media
17 January 2014 14:08Gewijzigd op 15 November 2020 08:15
beeld ANP
beeld ANP

Dat meldt de NOS op basis van een onderzoek van I&O Research.

Daaruit blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders minder vaak een koopavond bezoekt dan vijf jaar geleden.

Vooral in grote steden wint de koopzondag het van de donderdag- of vrijdagavond. Ook geven mensen aan simpelweg minder behoefte te hebben aan een koopavond, minder tijd te hebben of vaker online aankopen te doen.

Detailhandel Nederland bevestigt de trend, maar woordvoerster Suzanne van de Graaf ziet het niet als probleem. „De consument bepaalt wanneer die wil winkelen en de winkelier gaat daar in mee.”


Lees in Digibron

Koopavond in de uitverkoop, Reformatorisch Dagblad (17 december 2011)

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer