Economie

Brussel akkoord met fusie Publicis en Omnicom

BRUSSEL (ANP). De Europese Commissie heeft donderdag ingestemd met de fusie van het Amerikaanse Omnicom en het Franse Publicis. Daardoor ontstaat ’s werelds grootste communicatie-, pr- en reclamebureau.

9 January 2014 15:33Gewijzigd op 15 November 2020 08:06

De ondernemingen, met een gezamenlijke omzet van 17,7 miljard euro in 2012, kondigden in juli vorig jaar aan te willen fuseren. Volgens Brussel komt de concurrentie in de reclame- en communicatiesector niet in het geding omdat daar meerdere grote partijen actief zijn. Ook zal „een aanzienlijk tegenwicht van medialeveranciers voor een gelijk speelveld zorgen”.

Het gecombineerde bedrijf, dat Publicis Omnicom Group gaat heten, zal gedurende 30 maanden worden geleid door de huidige topmannen Maurice Lévy en John Wren. Na die periode wordt Wren uitvoerend topman, terwijl zijn evenknie van Publicis niet-uitvoerend voorzitter van de raad van bestuur wordt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer