KPN moet zakelijke klanten tegemoetkomen
DEN HAAG (ANP). KPN moet een groep zakelijke abonnees de mogelijkheid geven hun telefoonabonnement kosteloos te beëindigen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vrijdag bepaald.
Het gaat om abonnees waarvan het Zakelijk BelBasis-abonnement door KPN eerder dit jaar is omgezet in een ander abonnement, met andere voorwaarden. Die wijziging is volgens ACM niet aantoonbaar in het voordeel van de klanten, waardoor die de mogelijkheid moeten krijgen de overeenkomst gratis te beëindigen. Als KPN niet aan de eis van de ACM voldoet, legt de toezichthouder een dwangsom van maximaal 300.000 euro op.
Een woordvoerster van KPN zei desgevraagd dat het telecomconcern aan de eis van ACM zal voldoen. Het bedrijf „betreurt” het oordeel van de toezichthouder, voegde ze eraan toe, aangezien KPN de wijziging van de abonnementen vorig jaar al aan de ACM heeft voorgelegd.