Politiek
Kamer: één loket voor klachten ov-chipkaart
DEN HAAG (ANP). Er moet één loket komen waar reizigers terechtkunnen met vragen en klachten over de ov-chipkaart. De Tweede Kamer heeft dit dinsdag unaniem uitgesproken. Alle partijen steunden een motie van de SP. Volgens die partij worden mensen met problemen met de ov-chipkaart nu van het kastje naar de muur gestuurd.
3 December 2013 16:46Gewijzigd op 15 November 2020 07:26
De Consumentenbond, de ANWB en reizigersorganisatie Rover pleitten eerder al voor zo’n loket. Een van de veelgehoorde klachten is dat het erg lastig is om geld terug te vragen als er bij verkeerd in- en uitchecken te veel saldo is afgeschreven en de reiziger met verschillende vervoerders heeft gereisd.
De NS verklaarde recentelijk de wens voor één centraal servicepunt te begrijpen en te delen.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl