Economie

„Regeling Deutsche Bank en mkb-klanten”

AMSTERDAM (ANP). Deutsche Bank Nederland heeft aan het eind van dit jaar concreet afscheid genomen van 11.900 ondernemers die klant bij de financiële instelling waren. Dat maakte de bank vrijdag bekend. Ook is met een groot aantal mkb-klanten een regeling getroffen om de relatie „op langere termijn” stop te zetten.

29 November 2013 13:45Gewijzigd op 15 November 2020 07:22

In april liet Deutsche Bank Nederland weten in totaal 18.000 mkb-klanten af te willen stoten omdat ze verlies opleveren. Zo’n 4000 van hen heeft een langlopende lening en kan klant blijven bij de Duitse bank tot het moment dat de lening afloopt. De bijna 12.000 klanten die eind dit jaar weg zijn hebben een andere bank gevonden, liet een woordvoerster desgevraagd weten. Volgend jaar denkt het Duitse concern met alle klanten een „passende oplossing” te hebben gevonden.

De Duitse bank wil zich in Nederland vooral richten op klanten die internationaal opereren of de ambitie hebben dat te gaan doen. De groep mkb-klanten kwam bij Deutsche Bank terecht door de overname in 2009 van onderdelen van ABN Amro.

Belangenorganisatie MKB-Nederland liet weten blij te zijn dat er voor bijna alle klanten een regeling is getroffen. De organisatie benadrukte wel dat de afspraak is dat geen enkele klant „in de kou komt te staan” en zal scherp in de gaten houden of Deutsche Bank een resterende groep van circa 400 klanten ook aan een passende regeling helpt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer