Economie
KPN verliest terrein op mobiele markt
AMSTERDAM (ANP). Grote telecombedrijven hebben in het derde kwartaal hun aandeel in de markt voor mobieletelefonie-abonnementen zien dalen. Dat meldde onderzoeksbureau Telecompaper dinsdag.
29 October 2013 10:56Gewijzigd op 15 November 2020 06:41
KPN bleef marktleider op de zogeheten postpaidmarkt. Het aandeel van KPN, inclusief de merken Hi en Telfort, op de markt voor telefoonabonnementen zakte echter naar 27 procent. In het derde kwartaal van 2012 bediende KPN nog 32 procent van de markt. De aandelen van T-Mobile en Vodafone zakten met 2 procentpunt, naar respectievelijk 25 en 23 procent.
De grote winnaars waren aanbieders van goedkope abonnementen, waarbij vaak alleen een simkaart wordt verstrekt. Tele2 verdubbelde zijn marktaandeel bijna tot 7 procent.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl