Groei verkoop luxeproducten LVMH zwakt af
PARIJS (ANP/BLOOMBERG/RTR). De producent van luxe goederen LVMH heeft de omzet in het derde kwartaal licht zien stijgen. De groei in het belangrijkste segment, de lederwaren, was echter lager dan in de eerste helft van het jaar en kwam ook onder de verwachtingen van analisten uit.
De netto-omzet van het gehele concern kwam 8 procent hoger uit, terwijl analisten hadden gerekend op een groei van 10 procent. De omzet in de tak mode- en lederwaren, waaronder de befaamde tassen van Louis Vuitton vallen, groeide met 4 procent. Mogelijk is de lagere groei het gevolg van een strategiewijziging van LVMH, dat eerder aankondigde zijn producten in een nog luxer segment te willen plaatsen.
De verkoop van de andere producten van LVMH, onder meer champagne, horloges en juwelen, ging overigens wel flink omhoog. Ook de winkeltak van LVMH zag de omzet in het derde kwartaal met 19 procent stijgen.