SGP vraagt om bijsluiter bij overspelreclame
De SGP vraagt om een bijsluiter bij overspelreclame: ”Let op. Vreemdgaan dupeert kinderen”.
Dat staat te lezen op de website van de SGP. Aanleiding is een onderzoek dat TNS NIPO in opdracht van de SGP uitvoerde. Daaruit blijkt dat een groot deel van de bevolking in Nederland bekend is met reclames voor vreemdgaan. 70 procent keurt overspelsites als die van Second Love af. Een meerderheid van de Nederlanders staat ook niet onwelwillend (positief of neutraal) tegen het aanpakken van reclames voor vreemdgaan.
„De SGP vindt het bizar dat dit soort reclame geen strobreed in de weg wordt gelegd. Het liefst zien we die reclames helemaal verdwijnen. Maar als niemand dat lef heeft, dan in ieder geval een ‘bijsluiter’”, zo staat te lezen op de website. Van der Staaij: „Bij andere onderwerpen waar schade dreigt, zoals bij het lenen van geld of alcoholgebruik, is een bijsluiter verplicht. Laat dan ook maar een waarschuwing zien en horen bij overspelreclame: ‘Let op. Vreemdgaan dupeert kinderen.’ Dat is wel het minste wat je kunt vragen.”