Economie
Consumentenvertrouwen grootste hindernis mkb
DEN HAAG (ANP). Het lage consumentenvertrouwen is het grootste knelpunt voor ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf (mkb) om succesvol te kunnen ondernemen, gevolgd door de negatieve berichtgeving in de media. De groeiende prijsconcurrentie staat op de derde plaats, blijkt uit een vrijdag gepubliceerd onderzoek van TNS NIPO in opdracht van BNR Nieuwsradio.
20 September 2013 08:00Gewijzigd op 15 November 2020 05:55
„Dat het consumentenvertrouwen laag is, wordt vooral veroorzaakt door de slechte cijfers over de werkgelegenheid, de woningmarkt en de economie in het algemeen. Het zijn de media die deze cijfers keer op keer naar buiten brengen”, stelt Peter Kanne, onderzoeker bij TNS NIPO.
Het onderzoek wordt overhandigd aan minister Henk Kamp van Economische Zaken.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl