Economie

Topman Opel wil af van kortingen

RÜSSELHEIM (ANP/DPA). Topman Karl-Thomas Neumann van Opel wil ondanks de felle concurrentie om marktaandeel af van de gewoonte om auto’s met korting in de markt te zetten. Dat zei hij in een maandag gepubliceerd interview met zakenkrant Handelsblatt.

12 August 2013 11:42Gewijzigd op 15 November 2020 05:14

Volgens marktonderzoeker Center for Automotive Research biedt Opel minstens 39 procent van zijn auto’s met korting aan. Bij directe concurrenten Volkswagen (30 procent) en Ford (20 procent) gebeurt dat beduidend minder.

Opel blijft voornamelijk gericht op de Europese automarkt, die door een diep dal gaat. De banden met het Amerikaanse zustermerk Buick worden aangehaald, maar volgens Neumann zou het te veel geld en tijd kosten om Opels wereldwijd aan te bieden.

Opel en Vauxhall, de naam van het merk in het Verenigd Koninkrijk, hebben momenteel een marktaandeel van 8 procent. Dat is goed voor de vierde plaats achter respectievelijk Volkswagen, PSA Peugeot Citroën en Renault.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer