Telecombedrijf Orange op huisbezoek
Orange gaat zijn klanten thuis opzoeken. Proeven in andere landen hebben aangetoond dat dit een zeer goed verkoopkanaal kan opleveren.
Nederlanders zijn, meer dan bijvoorbeeld Belgen, nog enigszins vertrouwd met dit fenomeen, aldus R. van den Boog van Orange Nederland donderdag. Hij verwees daarbij naar het (intussen wel verdwenen) verschijnsel van de verzekeringsagent die regelmatig langskomt.
Het huisbezoek is een van de wapens waarmee het in Nederland nog niet zo lang actieve Orange de krachtige groei wil vasthouden. Vanaf volgende maand biedt het bedrijf verder de mogelijkheid om het beltegoed mobiel op te waarderen. Dat gebeurt in samenwerking met Interpay, de instantie die een fors deel van de betalingen in Nederland voor de banken regelt.
Ook is Orange binnen afzienbare tijd aanwezig in alle postkantoren. Tevens gaat het aantal Orange-winkels omhoog van 36 naar 50. Veel verwacht het bedrijf van de introductie van de SPV E200, een telefoontoestel met Windows Mobile 2003-software. Het toestel kan worden gebruikt voor het verzenden en ontvangen van e-mail via Pocket Outlook en voor internettoegang via Pocket Internet Explorer.
Orange Nederland, het vroegere Dutchtone, heeft met ruim 1,1 miljoen klanten een marktaandeel van 10 procent. De Franse Orange-groep waartoe het behoort, is actief in negentien landen en heeft meer dan 45 miljoen klanten.