Economie

Eerste claims KPN-storing druppelen binnen

AMSTERDAM (ANP). KPN heeft al meer dan 500 meldingen binnengekregen van klanten die schade hebben geleden door de grote netwerkstoring in Frankrijk en Monaco vorige week. De telecomprovider rekent erop dat dit aantal nog flink zal toenemen aangezien veel gedupeerden waarschijnlijk nog op vakantie zijn. Dat meldde een woordvoerster van KPN dinsdag.

30 July 2013 18:48Gewijzigd op 15 November 2020 05:01

KPN heeft vorige week de website kpn.com/storingfrankrijk geopend, waarop alle klanten van KPN, Hi, Telfort en Simyo die tussen 20 en 24 juli last hadden van de storing een schadeformulier kunnen invullen. Dit meldpunt blijft tot zeker 14 september open.

Volgens de zegsvrouw worden alle klachten door KPN individueel behandeld en krijgt iedere klager binnen 10 dagen een reactie.

KPN durft nog geen in schatting te maken van de totale kosten die de claims zullen opleveren. „Wat we tot nog toe binnen hebben gekregen varieert enorm. Sommige mensen hebben vanwege de storing ter plaatse een extra wifi-abonnement afgesloten, anderen melden ons dat ze het wel lekker rustig vonden dat de telefoon er even uit lag”, zei de woordvoerster.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer