Economie

Faillissement leidt tot meer vragen consument

DEN HAAG (ANP). De toename van het aantal faillissementen leidt tot meer vragen van consumenten over hun rechten. Dat meldde ConsuWijzer, het informatieloket voor consumenten van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt.

24 July 2013 09:27Gewijzigd op 15 November 2020 04:54

Consumenten kunnen bij het online informatieloket van ConsuWijzer terecht voor tips om het risico te verkleinen dat zij hun geld kwijt zijn als een bedrijf failliet gaat.

Bij ConsuWijzer kwamen het afgelopen halfjaar in totaal circa 36.500 vragen en meldingen van consumenten binnen tegen 41.000 in dezelfde periode vorig jaar.

De meeste meldingen gingen over consumenten die worden gebeld door een bedrijf terwijl zij staan ingeschreven bij het Bel-me-niet-register, gevolgd door vragen over recht op garantie en vragen over rekeningen en betalen.

Telecombedrijven scoren het hoogst wat klachten en meldingen betreft. Op 2 staan aanbieders van elektronica, witgoed en huishoudelijk apparaten en op 3 energiebedrijven.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer