Banenverlies door nieuwe herstructurering TMG
AMSTERDAM (ANP). De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat de komende tijd een nieuwe herstructurering doorvoeren. De nadruk zal worden gelegd op het versterken van de belangrijkste merken, zo liet het mediaconcern dinsdag nabeurs weten. Hoewel de plannen nog niet zijn uitgewerkt, is het volgens interim-topman Cees Van Steijn al duidelijk dat „het aantal arbeidsplaatsen bij TMG de komende jaren zal blijven dalen”.
TMG wil naar een organisatie toe die bestaat uit vijf centrale bedrijfsonderdelen. Dat worden dan de landelijke printtitels met de digitale activiteiten, de regionale en lokale titels, andere online-activiteiten, Sky Radio Groep en een operationeel bedrijf waarin onder meer de drukkerij- en distributieactiviteiten samen worden gebracht.
Bij de presentatie van de halfjaarresultaten op 15 augustus komt de onderneming terug met meer uitgewerkte plannen voor de reorganisatie. In deze plannen wordt al rekening gehouden met de noodzaak om de kosten te drukken. Hoeveel arbeidsplaatsen er verdwijnen kan TMG nu nog niet melden.