Economie

Kosten nieuwe winkels drukken resultaat Coop

VELP (ANP). Coop Supermarkten heeft de nettowinst in 2012 zien dalen tot 4,4 miljoen euro vergeleken met 7,1 miljoen euro een jaar eerder. De lagere winst kwam onder meer door kosten die verband houden met nieuwe winkels, zo maakte het bedrijf woensdag bekend.

8 May 2013 10:42Gewijzigd op 15 November 2020 03:27

Coop breidde het winkelbestand vorig jaar uit met negen winkels tot 220 supermarkten. De consumentenomzet van de supermarktketen groeide met 4,4 procent tot 907 miljoen euro. Het marktaandeel steeg van 1 procent tot 2,7 procent.

De coöperatieve supermarkt nam vorig jaar 54 winkels over van Jumbo Supermarkten. Daarvan is al een aantal omgebouwd naar de nieuwe Coop-formule.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer