Economie

„Deutsche Bank loost 18.000 klanten”

Zo’n 18.000 klanten van de Deutsche Bank Nederland moeten een andere bank zoeken. Ze krijgen de komende dagen een brief waarin staat dat Deutsche Bank niet de geschikte bank is voor hen. Dat schrijft het Financieele Dagblad.

Redactie digitale media
11 April 2013 07:16Gewijzigd op 15 November 2020 02:59
Foto EPA
Foto EPA

Het gaat om 2000 particulieren die nog tot 30 november bij de bank mogen blijven. Verder zijn er zo’n 16.000 kleinzakelijke klanten zoals stichtingen, verenigingen en hele kleine ondernemers. Het betreft klanten die drie jaar geleden zijn overgenomen van ABN Amro. Na de fusie met Fortis Bank Nederland moest ABN zeventien regiokantoren en HBU afstoten. Die onderdelen werden gekocht door Deutsche Bank.

De stap is volgens topman Kees Hoving van Deutsche Bank Nederland nodig omdat de voormalige klanten van ABN in 3 jaar al enkele honderden miljoenen verlies hebben opgeleverd, zo zegt hij donderdag in de Telegraaf.

„Wij maakten verlies op deze portefeuille, enkele honderden miljoenen in de afgelopen 3 jaar. Wij zijn dus niet de juiste bank voor het merendeel van deze klanten. Zij hebben een andere aanpak en andere systemen nodig, een andere bank. Met 5000 klanten, die goed zijn voor 65 procent van de inkomsten, willen we door. Die passen bij waar wij als bank goed in zijn”, aldus Hoving.

Deutsche Bank gaat zich richten op klanten die internationaal opereren.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer