Economie
Meer klachten over financiële instellingen
DEN HAAG (ANP) – Bij het financiële klachteninstituut Kifid zijn afgelopen jaar 10 procent meer klachten binnengekomen dan in 2011. Dat blijkt uit het jaarverslag van Kifid, dat woensdag is gepubliceerd.
20 February 2013 13:50Gewijzigd op 15 November 2020 02:04
Het aantal klachten liep op van 6451 tot 7095. Het instituut wijt de stijging aan de toenemende naamsbekendheid van Kifid. Net als in de afgelopen jaren gingen de meeste klachten in 2012 over schadeverzekeringen en levensverzekeringen: respectievelijk 30 en 22 procent. Daarna volgen aanmerkingen op bankproducten (20 procent), hypotheken (17 procent) en beleggingen (11 procent).
Kifid is een initiatief van brancheorganisaties in de financiële dienstverlening en de Consumentenbond.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl